Marian Drontmann
  • Direct een afspraak
  • Ruime openingstijden
  • Multidisciplinaire samenwerking
  • Persoonlijke aandacht

Marian Drontmann

psychosomatisch oefentherapeut

 

Wellicht herkent u lichamelijke klachten als: aanhoudende moeheid, slaapproblemen, gespannen nek- schouder- armspieren, spanningshoofdpijn, lage rugpijn, maag-darmstoornissen, bekkenbodemklachten, druk op de borst, hartkloppingen, benauwdheid, duizeligheid, verhoogde bloeddruk.

Of herkent u psychische symptomen als: gejaagdheid, concentratievermindering, vergeetachtigheid, piekeren, besluiteloosheid, prikkelbaarheid, somberheid, angst, niet meer kunnen genieten, lusteloosheid, onzekerheid.

Ook in uw gedrag kunnen tekenen van stress merkbaar zijn als: minder presteren, chaotisch gedrag, uitbarstingen van woede en huilbuien, meer roken, toegenomen gebruik van alcohol, slaap- en kalmeringsmiddelen, vermijden van sociale contacten, verstoord toiletgedrag.

 

Psychosomatische klachten

Wanneer er een combinatie is van lichamelijke en psychische klachten, spreken we van psychosomatische klachten.

Hulp die alléén op de klacht of alléén op de psyche is gericht geeft dan vaak onvoldoende oplossing. De psychosomatisch oefentherapeut besteedt aandacht aan zowel de lichamelijke klacht als de verhoogde innerlijke spanning.

Gebleken is dat mensen met bekkenbodemgerelateerde klachten gebaat kunnen zijn bij een psychosomatische benadering. Van hieruit is een nauwe samenwerking met Bekkenfysiotherapie Hoofddorp ontstaan.

U kunt zowel op verwijzing van uw arts als via de directe toegankelijkheid terecht. Overige informatie over o.a. vergoeding door uw zorgverzekeraar, kunt u vinden op mijn website: www.mensendieckpraktijkschalkwijk.nl

Indien u een afspraak wilt kunt u mij bellen op: 06-27281084 of kunt u het contactformulier invullen.

Werkwijze

Therapeutisch lichaamswerk: Met behulp van oefeningen wordt u zich bewust van uw lichaamshouding en levenshouding en verkent u uw mogelijkheden om meer ontspannen, maar ook goed geworteld en stevig op de benen in het leven te staan.

Ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, aandachttraining (mindfulness) en/of assertiviteitstraining brengen u meer rust en innerlijke kracht. U leert de stressknop uit te zetten.

Therapeutische gesprekken: Door reflecterende en adviserende gesprekken over de ongezonde stress die nu speelt in uw leven, worden de problemen helderder en kunt u deze verwerken en indien mogelijk oplossen of beter leren hanteren.

Door beide sporen te bewandelen zult u zich bewust worden van de wisselwerking tussen de psyche en uw lichamelijke gesteldheid. Uiteindelijk zal zowel de mentale als fysieke spanning afnemen en zal er een nieuwe balans ontstaan.